Vegan - Mrkvová polévka

07 října

Mrkvová polévka


Pomalu se blíží ty podzimní dny, plný vlezlího chladu, padajícího listí a doby , kdy se takřka připravujeme na zimu. Tady tohle období naprosto miluju a to možná i proto, že se vždycky ohlédnu na všechny ty dozrávající dýně, červený řepy, jablka prostě jiný druhy zeleniny nebo ovoce. Zrovna z jedný taky typicky podzimní suroviny jsem se rozhodla udělat dnešní receptík. Mrkvovou polívku s kari, všude na internetu mě vyloženě vyjíždí neskutečný množství nejrůznějších receptů na mrkvovou polévku, a proto jsem se rozhodla udělat tu polívku trochu zvláštnější a oproti těm jiným odlišnější. Poslední dobou mám docela v oblibě dělat bud´ veganský nebo vegetariánský jídla a tak jsem i tuhle polívku taky vařila v tomhle duchu.  



Co budete potřebovat:

500g na kolečka nakrájené mrkve
1-1,5l vody
olivový olej
1 lžička kari
1 lžička mletého zázvoru
1,5-2 lžičky soli

pepř






Co budete potřebovat:

500g na kolečka nakrájené mrkve
1-1,5l vody
olivový olej
1 lžička kari
1 lžička mletého zázvoru
1,5-2 lžičky soli
pepř



Postup:


Do hrnce dám lehce rozehřát olivový olej, do kterého přidáme nadrobno nakrájenou červenou cibulku. Necháme lehce zesklovatět a změknout, a potom přidáme na kolečka nakrájenou mrkev, trochu orestovat a podusit. Mrkev není třeba nijak zvlášt´ podlívat, jelikož aspoň tedy ta naše domácí obsahuje docela velký množství vody, takže se nepřichytává k hrnci. Po chvíli, dušení přilijeme zhruba litr vody, nepoužívám zeleninový vývar, ovšem Vy můžete, naše BIO mrkev mne připadá natolik aromatická a chuťově výrazná, že nepotřebuje nic k doplnění. Po zhruba 20 minutách rozmixuji ponorným mixérem do hladka. Nakonec můžu podle hustoty dolít ještě vodou, každý dle libosti a nakonec doplnit o koření. Hned po rozmixování přidávám mletý zázvor a kari, kari je podle  mého názoru koření, které se nijak často nepoužívá a je ho hrozná škoda, jelikož je opravdu velice dobré, aromatické a polévce dodá úplně jinou a lepší chuť. K závěru necháme koření ještě trochu probublávat at´se provaří. Pak už jen můžeme nakonec doplnit olivovým olejem či semínky slunečnice nebo dýně, opečený slunečnicový chleba je pro mne osobně velkou nezbytností, ted´ už jen popřeji dobrou chut´. 

You Might Also Like

0 komentářů